måndag 24 februari 2014

265 Skägglav (48 av 365)


Skägglav - hur se det ut? Det var jag tvungen att googla på och tänkte - var hittar jag det? 
På väg upp i liften fick jag se att det växte fullt med skägglav på träden intill pisten. Så bra! Kameran var med i ryggsäcken, så in i skogen på skidor för att fota. Nu var det aningen mer djupsnö än jag räknade med, skar ner med skidorna och hamnade på rygg. Kände mig som en sköldpadda upp-och-ner med ryggsäcken som "skal". Det fanns inte en möjlighet att komma upp utan att knäppa av skidorna först. Efter några svettiga minuter var jag på benen och kunde till slut få min bild.

3 kommentarer:

  1. Vilken underbar bild på skägglav:)!

    SvaraRadera
  2. Jättefin bild! Gillar dina snöbilder! de är väldigt vackra!

    SvaraRadera
  3. Skägglav är väldigt vanligt norröver så att säga = ren luft.

    SvaraRadera