söndag 16 februari 2014

88 Guldkant (43 av 365)



Våfflorna blev väldigt goda och är nu för länge sedan uppätna. Sylt av hjortron - skogens guld - tycker jag är godast till! Detta blev en extra guldkant denna söndag när det fanns dubbel anledning att fira här hemma. Dels finns det ett namnsdagsbarn i familjen idag och så blev det ju OS-GULD även i herrarnas skidstafett i Sotji i förmiddags efter en väldigt rafflande inledning. Med Charlotte Kallas fina upphämtning i färskt minne vågade jag inte vara säker på seger förrän alldeles mot slutet trots att de svenska killarna ledde så länge. Spännande var det!

8 kommentarer:

  1. Sannerligen en guldkantad helg Mia! Våfflan ser frasig och god ut, sylt av skogens guld måhända :) Tack för fina kommentarer hos mig :) Ha en bra start på veckan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack detsamma! Jag knycker det om skogens guld :)

      Radera
  2. Det såg verkligen gott ut! Hjortron på är gudomligt!

    SvaraRadera
  3. Ser gott ut, jag blir sugen.

    SvaraRadera
  4. Sport är jag inte så intresserad av men våfflan ser otroligt god ut. Och jag håller med om att hjortronsylt är det som bäst till. ( tänk om man skulle äta våfflor idag ........)

    SvaraRadera
  5. Mums!
    Så kul att du är aktiv i utmaningen! Många fina bilder och kluriga lösningar.
    Janicke / Adm.

    SvaraRadera
  6. Tackar för alla kommentarer!

    SvaraRadera