tisdag 30 september 2014

124 Jäsning (246 av 365)


Surströmmingspremiär!
...och då menar jag inte årets premiär utan min egen högst personliga premiär att avnjuta denna så speciella delikatess (?). Jag har länge sagt att jag faktiskt kan tänka mig att leva mitt liv utan att prova och har hittills inte ens varit i närheten av en surströmmningsklämma. Men i fredags var jag bjuden på surströmmingsskiva och fick smaka. En klämma med potatis, strömming, lök, kumminost och creme fraiche blev det och jag måste säga att smaken var helt klart över förväntan! Men någon surströmmingsfantast det blir jag nog inte :)

3 kommentarer:

  1. Härligt perspektiv, där man trots det korta skärpedjupet ändå ser en viss tveksamhet?? hos värdinnan! Sköna färger - och gillar särskilt det lila nagellacket som matchar tröjan :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ingen tveksamhet till surströmming, detta är en sann surströmmingfantast! Det skulle väl vara till mina fotoidéer i så fall :) Och jag gladdes också åt min väns färgglada outfit - bilden hade inte alls blivit lika bra om jag klädd i marinblått och med ljust nackellack hade hållit i burken!

      Radera
  2. Så smart tolkning! Och fint foto på Anna-Lena också! Jättehärliga färger! Jag gillar att förklädet och burken matchar!

    SvaraRadera