söndag 21 september 2014

216 Osynlig (239 av 365)


Gårdagen bjöd liksom tidigare i veckan på härligt brittsommarväder. Underbara är de här dagarna med sol som värmer och luft sådär klar och lite krispig som det kan vara på hösten!
Tillsammans med min dotter gjorde jag några inköp i Varberg centrum och avslutade med lunch...kan lova att uteserveringarna var fullsatta med människor som njöt av solen och värmen. Efter lunchen passade vi på att besöka en konstutställning i Hamnmagasinet där min dotters bildlärare var en av de konstnärer som ställde ut. Konflikter var temat för utställningen, intressant och tänkvärt!
Senare tog jag fram cykeln och kameran som båda fått vila sig alldeles för länge och tog en tur ner till havet. Från där jag bor är det en höjdskillnad på drygt 30 m men oj vilken skillnad det gjorde i vädret! Hemma var det fortfarande klart och soligt men vid havet hade dimma dragit in och svept in hela kusten. Varbergs fästning som i vanliga fall går att skymta här i öppningen var helt osynlig precis som flanörerna längre fram på stigen.

4 kommentarer:

  1. Underbart vacker bild! Mjuka sköna färger. Snyggt med stammarna som letar sig fram in i bilden. De diffusa flanörerna som skymtar fram i det gröna rummet.

    SvaraRadera
  2. Tack :) Jag blev själv riktigt nöjd med den...

    SvaraRadera
  3. Fantastisk fin bild av ett av mina favoritmotiv! Dimman förhöjer känslan av tunnel. Och jag måste erkänna att det var när jag såg din bild som jag tog ytterligare en fotorunda dit ner för att försöka ta min bild på temat tunnel. Tack för inspirationen!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så roligt att jag kunde inspirera...du har inspirerat mig många gånger! Jag hade redan avverkat Tunnel annars hade bilden passat bra på det temat.

      Radera