söndag 17 augusti 2014

114 Inhägnad (224 av 365)



Du som har hästfobi kan hoppa över de närmaste inläggen...för nu kommer jag att "frossa" i hästbilder :)
Egentligen är jag ingen hästtjej...min erfarenhet av hästar när jag var barn och tonåring bestod av någon tur på ponny i ledband på tivoli och en barbackaritt på en stor arbetshäst hos en bekant familj som hade lantgård. Den ritten höll på att sluta med en förskräckelse eftersom vi var två barn samtidigt på hästen och jag hamnade lite långt bak på rumpan och därför gled av, ramlade i backen och tuppade av...hjälm? nej inte då! Klarade mig i alla fall med en lättare hjärnskakning :)
I vuxen ålder har jag fått bekanta mig betydligt mer med hästar eftersom dottern har ridit på ridskola från hon var 6-14 år. Och jag måste säga att det var en väldigt rolig tid att hänga med till stallet, lära sig rykta, tränsa och sadla. Ridskolan hade också kurser för oss föräldrar utan så stor hästvana och jag har lärt mig skritta, trava och galoppera...hade jag väl aldrig trott efter den där olyckliga barbackaritten! Några turer på islandshästar har jag också varit iväg på både med vänner och med dottern.
Hästar är verkligen vackra djur och dessa går in en hage jag åkt förbi ganska ofta i sommar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar