söndag 19 oktober 2014

217 Oändlig (267 av 365)


Många är de musikaler i London som spelats i all oändlighet och Les Misérables är tydligen den som spelats längst av alla. Jag har inte sett den men det finns säkert möjlighet att göra det vid nästa Londonbesök, även om det skulle dröja ett par år tills dess!

Vid besöket i våras såg jag istället Billy Elliot som jag tyckte mycket om. Där fanns inte de där jättekända låtarna men det uppvägdes av en bra handling och bra skådespelare. Särskilt utmärkte sig den unga killen som spelade huvudrollen. Jag såg filmen som musikalen bygger på när den kom för många år sedan och den kan jag rekommendera! Billy växer upp i en gruvarbetarstad där traditionen är att pojkarna boxas men Billy drömmer istället om att bli klassisk balettdansör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar