onsdag 18 juni 2014

197 Nagg (184 av 365)



Fick för mig att städa lite i köksskåpen och konstaterade att det nu tyvärr inte fanns många hela tallrikar kvar av min mormor och morfars servis. Somliga har spruckit och en hel del var naggade i kanten men så har de också använts flitigt av fyra generationer. När jag var barn tyckte jag det var så kul att landskapsmotivet i mitten av tallriken kom fram mer och mer allteftersom jag stoppade i mig mormors goda stek, sås och potatis...barndomsminne :)

2 kommentarer:

  1. Så bra tänkt. Gammalt porslin skall användas det är ju det som ger så fina minnen. Inget varar för evigt.

    SvaraRadera
  2. Min mormor hade också det där porslinet. Tyvärr slängdes det, plus lite annat som jag gärna hade velat ha, när hon flyttade till ett hem :(

    SvaraRadera