fredag 27 juni 2014

Nr 272 Snigel (187 av 365)



Sniglar har jag aldrig varit speciellt förtjust i, tvärtom tyckt att de är "slemmiga typer". Inte blev det precis bättre när de bruna mördarsniglarna började bli vanliga, usch då blev det riktigt äckligt men dessa mängder med sniglar. Enda goda det har haft med sig är väl att jag numera har lättare att tycka om den vanliga svarta skogssnigeln men så här närgången har jag nog aldrig varit förut. På det viset blev detta tema en sorts terapi för min snigelaversion. Jag tog flera bilder av det här exemplaret när den mumsade i sig små blad...får nästan känslan här att den tyckte jag störde i maten ;)

5 kommentarer:

  1. Trots allt fascinerande i närbild

    SvaraRadera
  2. Snygg oskärpa...och snigel förstås :)

    SvaraRadera
  3. Fin närbild. Annorlunda snigel i svart.

    SvaraRadera
  4. Snyggt fångat och den där svarta är ju "snäll".

    SvaraRadera